1. Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos BOXO.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom BOXO AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Boxo.no.
2. Partene
Selger:
Firmanavn: BOXO AS
Organisasjonsnummer: 927 415 070 MVA
Postadresse: Professor Birkelands vei 27b, 1081 Oslo
Epost: hei@boxo.no
Kjøper:
Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.
3. Pris
Alle priser som er oppgitt i nettbutikken er inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader. De ulike elementene er spesifisert i kassen som produktkostnad, merverdiavgift, frakt og fakturagebyr.
Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være opprettholdt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke opprettholdes, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.
4. Produkter
Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke BOXO.no stå til ansvar for valg av størrelse.
Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.
5. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.
6. Betaling
Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder.
Vipps – vi tilbyr Vipps som betalingsmetode i kassen. Retursum tilbakebetales kortet som er koblet mot din Vippskonto. Ta kontakt med Vipps kundeservice eller tlf: 24 24 05 10.
Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
Klarna Payments – Klarna Payments vil automatisk hente frem enkelte opplysninger om deg så snart du er identifisert. Opplysningene du vil måtte legge inn selv vil kunne variere fra person til person eller fra kjøp til kjøp. Kredittsjekk gjennomføres kun når det er nødvendig, avhengig av betalingsmåten du velger. Kredittsjekk gjennomført av Klarna påvirker ikke din kredittverdighet og er ikke synlig for andre som innhenter kredittinformasjon om deg, for eksempel banker. Hvis Klarna kan identifisere deg, viser Klarna Payments de betalingsmåtene som er tilgjengelige for deg. Faktura er forhåndsvalgt, men du kan naturligvis velge et av de andre alternativene istedenfor. Klarna – Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager.
Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
Man må være fylt 18 år for å handle.
Klarna kundeservice informasjon finner du her.
7. Leveringsmetoder
BOXO har mange fraktmuligheter så du som kunde skal få det fraktalternativet som passer deg best 🫶🏼
Vi har alltid gratis frakt til hentested/pakkeboks ved kjøp over 799 kr. Normal leveringstid er 1-3 virkedager.
Fraktpriser med Bring (under 799 kr):
Hentested/pakkeboks = 69 kr
Hjemlevering = 139 kr
Fraktpriser med Bring (over 799 kr):
Hentested/pakkeboks = gratis
Hjemlevering = 119 kr
Fraktpriser med Instabox (under 799 kr):
Hentested/pakkeboks = 49 kr
Hjemlevering = 119 kr
Fraktpriser med Instabox (over 799 kr):
Hentested/pakkeboks = gratis
Hjemlevering = 99 kr
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når hun, eller hennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 7. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.
9. Angrerett
Ved spørsmål om angrerett, kontakt kundeservice per e-post: hei@boxo.no.
I henhold til angrerettloven (Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler av 2014 nr. 27) har du som forbruker rett til å angre ditt kjøp innen 30 dager etter at du mottok varene. Dersom du vil benytte deg av angreretten, må du gi oss beskjed så snart som mulig og senest innen den dagen fristen går ut. Vær obs på at du må sende varen i retur innen 30 dager etter at du har meldt ifra om at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Returfrakt betales av kunden. Merk at angreretten gjelder kun for forbruker og ikke bedriftskunder.
Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, innen 30 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en e-post når din retur er ferdigbehandlet (1-3 uker fra den er innsendt) Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på www.klarna.com/no/kundeservice.
Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
Du kan lese mer om reklamasjon og angrerett her.
Kansellering/endring på bestilling
Vi ønsker å gjøre det vi kan for å få plukket, pakket og sendt alle pakker superraskt. Vi har derfor et robotsystem på lageret som gjør at det ikke er mulig å kansellere eller gjøre endringer på ordren i etterkant. Du kan selvfølgelig benytte deg av returretten din når du får varene💛 Alt om vår enkle retur finner du her.
Skulle det være noe feil så ikke nøl med å ta kontakt med oss på hei@boxo.no.
10. Levering og forsinkelse
Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller med 4-7 virkedager før varen blir levert.
Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos BOXO eller fraktselskapet. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.
Hvis du ikke har mottatt din pakke innen 5 uker, er du som kunde ansvarlig for å gi oss beskjed innen 5 uker etter din bestilling. Din bestilling vil anses som levert etter dette tidspunktet.
Har du mottatt pakken din, men mangler deler av ordren din, er du som kunde pliktig til å gi oss beskjed umiddelbart etter at pakken er mottatt. Om vi ikke får beskjed vil hele din ordre ansees som mottatt.
Feillevering eller transportskade
Dersom du skulle motta feil varer, feil antall eller transportskadde produkter, ta kontakte med oss på hei@boxo.no. Oppgi hva som er feil/skadet/mangler og legg ved bilder av ev. skade/feil. Dersom varen er transportskadet ved mottak, ber vi deg først ta kontakt med utleveringssted/transportør for å melde skaden.
11. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav
Det gis full reklamasjonsrett etter gjeldende lover for alle mangler ved varen. Under enhver omstendighet plikter kjøper å reklamere innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på hei@boxo.no, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler. Hvis noe er skadet/merker/flekker/lukt på produktet når du mottar pakken fra oss må du kontakte oss med det samme for å informere om dette slik at vi får registrert dette på din ordre hvis du skal returnere produktet.
Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 14 dager etter varen er mottatt. Da vil vi betale returkostnaden og sende riktig vare – gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.
Ved reklamasjon får kunden tilbakebetalt samme beløpet for reklamasjonsvaren som da den ble kjøpt, eller ny vare dersom vi fremdeles har produktet på lager.
Retur tar ofte opp til 1-3 uker fra du har sendt varen i retur.
Alt om retur finner du her.
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunder. Klarna kan kontaktes på e-post: info@klarna.no.
På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.
Dersom det ikke er noen feil på varen eller det kan påvises at feilen skyldes feil bruk av produktet, forbeholder vi oss retten til å avvise reklamasjonen. Du vil da bli informert om dette, og kan velge mellom å få produktet i retur eller få det kassert av oss.
Se mer om dine forbrukerrettigheter på www.forbrukerradet.no.
12. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.
Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
13. Garanti
Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
14. Personopplysninger
Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.
BOXO AS er ansvarlig for de personopplysninger du har gitt oss når du registrerer deg for å handle online. Da godtar du også at BOXO kan bruke disse opplysningene til å fullføre våre forpliktelser ovenfor deg, og gi deg best mulig service. Opplysningene kan også benyttes til markedsføring, for eksempel til utsendelse av katalog eller tilbud. Vil du gjøre noen endringer av opplysningene, kan du logge inn og endre din profil i vår nettbutikk, eller du kan kontakte kundeservice (hei@boxo.no) for hjelp.
Hvis du vil vite mer om vår håndtering av personopplysninger, er det beskrevet i vår personvernerklæring.
15. Alder
Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.
16. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.
Hvis du har noen spørsmål ikke nøl med å ta kontakt med oss på hei@boxo.no 💌
Rabattkoden ble lagt til.
Ugyldig rabattkode
Minstebeløp 1 NOK etter rabatt
Sorry for any inconvenience, please try reloading the checkout page or try again later.
If the problem persists it maybe be because you are using an old version of the web browser which is not safe nor compatible with modern web sites. For a smoother checkout experience, please install a newer browser.